Kundehistorie – Johannes Hages Hus
Bostedet flyttede i skyen og fik mere tid til det mest værdifulde.
Det socialpsykiatriske botilbud, Johannes Hages Hus har ikke fortrudt ét eneste sekund, at de flyttede væk fra en tung og dyr kommunal løsning. Med X-link har de nemlig fået en brugertilpasset cloud-løsning, som har frigivet værdifuld tid, til det der er vigtigt i hverdagen.
Kundeønske: Bedre tid til beboerne med en mere fleksibel it-løsning.
Med 64 borgere, der har behov for støtte døgnet rundt, handler hverdagen i Johannes Hages Hus om alt andet end it. Men man kan ikke komme udenom, at it alligevel er et vigtigt arbejdsredskab for medarbejderne. De har behov
for nemt og effektivt at kunne klare den daglige administration fra deres enheder, men vil ikke bruge mere tid på det end højst nødvendigt.
Som så mange andre botilbud havde Johannes Hages Hus købt en omfattende it-pakke på en kommunaldriftsoverenskomst. Men denne standardiserede løsning efterlod ikke mange muligheder for individuel tilpasning. Derfor besluttede ledelsen
sig for at vinke farvel til de kommunale systemer, og i stedet selv at overtage ansvaret for it-driften.
De havde nemlig et ønske om en mere fleksibel løsning, der kunne mindske antallet af administrative arbejdstimer og dermed optimere de daglige arbejdsprocesser.
Vi havde brug for en leverandør, der kunne træde til med det samme, og som havde et højt kompetenceniveau inden for både hardware og software.Så derfor faldt valget på X-link.
Anne Juelkert
Forstander, Johannes Hages Hus
X-link som leverandør
Det handlede om tillid
At udskifte hele det interne IT-system er hverken en let beslutning eller en hurtig proces. For Johannes Hages Hus’ forstander Anne Juelkert handlede det derfor om at finde den helt rigtige samarbejdspartner – En kompetent rådgiver og sparringspartner. Kort sagt, én hun og resten af Johannes Hages Hus kunne stole på.
Derfor faldt valget på X-link, der byggede et helt nyt it-setup fra bunden og op. Uden at forstyrre den daglige drift blev de interne arbejdsgange optimeret gennem en glidende overgang, hvor de gamle computere blev udskiftet og et nyt mere effektivt it-system blev implementeret.
Men Anne Juelkert fortæller, at beslutningen ikke blot skyldes det samlede produkt X-link kunne levere, men også deres evne til at forstå og rådgive; ”Tillid var nøgleordet. Leverandørens rådgivning ville danne udgangspunkt for vores beslutninger – beslutninger, der ikke måtte medføre en masse unødvendige omkostninger”
Forståelse for hverdagen
For X-link handlede projektet om at opnå en forståelse for dagligdagen hos Johannes Hages Hus, og herigennem sammensætte den helt rigtige løsning.
Det nye system er derfor opbygget ud fra en simpel tankegang: – It skal ikke være en daglig byrde, men et arbejdsredskab, der gør hverdagen nemmere. For medarbejderne er det derfor slut med at være frustreret over IT, der ikke fungerer
eller kører langsomt. Det har skabt en nemmere hverdag, hvor administrationsopgaverne ikke forstyrres af spildtid med IT. Det frigiver flere timer til, at medarbejderne i stedet kan fokusere på borgerne og de vigtige ting i arbejdsdagen.
Derfor faldt valget på X-link, der byggede et helt nyt it-setup fra bunden og op. Uden at forstyrre den daglige drift blev de interne arbejdsgange optimeret gennem en glidende overgang, hvor de gamle computere blev udskiftet og et nyt mere effektivt it-system blev implementeret.
Men Anne Juelkert fortæller, at beslutningen ikke blot skyldes det samlede produkt X-link kunne levere, men også deres evne til at forstå og rådgive; ”Tillid var nøgleordet. Leverandørens rådgivning ville danne udgangspunkt for vores beslutninger – beslutninger, der ikke måtte medføre en masse unødvendige omkostninger”
Tidsbesparende fordele
Derfor faldt valget på X-link, der byggede et helt nyt it-setup fra bunden og op. Uden at forstyrre den daglig drift blev de interne arbejdsgange optimeret gennem en glidende overgang, hvor de gamle computere blev udskiftet og et nyt mere effektivt it-system blev implementeret.
Men Anne Juelkert fortæller, at beslutningen ikke blot skyldes det samlede produkt X-link kunne levere, men også deres evne til at forstå og rådgive; ”Tillid var nøgleordet. Leverandørens rådgivning ville danne udgangspunkt for vores beslutninger – beslutninger, der ikke måtte medføre en masse unødvendige omkostninger”
Vil du gerne vide mere?
Vil du gerne høre mere hvordan vi kan hjælpe dig med at optimere din forretnings it-løsning, så du kan fokusere på andre ting? Så kontakt os endelig.